Aportacions del DPO a la CORONACRISI (18/05 -22/05)

Dia Escolar de les Matemàtiques
12 de maig de 2020
Aportacions del DPO a la CORONACRISI (25/05 -29/05)
23 de maig de 2020
Dia Escolar de les Matemàtiques
12 de maig de 2020
Aportacions del DPO a la CORONACRISI (25/05 -29/05)
23 de maig de 2020

Aportacions del DPO a la CORONACRISI (18/05 -22/05)

cof

Benvolgudes famílies del Col.legi Sant Vicenç, des del DPO tornem a fer-vos arribar tot un seguit d’informacions que esperem que us siguin profitoses. Ànims i seguim endavant!

Recordeu que, cada setmana, la Maria Gallart (logopeda i MEE de l’escola) comparteix amb vosaltres un recull d’activitats logopèdiques adreçades a l’alumnat d’educació infantil i del cicle inicial sota el títol Coronalogopèdia, a les quals hi podeu accedir mitjançant l’enllaç inserit al missatge que rebeu via Telegram.

Per altra banda, tingueu en compte que la Pilar Díaz -psicòloga de l’equip- resta a la vostra disposició per atendre on line les consultes que li vulgueu fer. Seguint amb el tema tractat la setmana passada, en aquesta ocasió n’aprofundeix una mica més. 

L’autoestima és el valor que ens donem a nosaltres mateixos. Els infants amb una bona autoestima se senten estimats i acceptats per les persones importants de la seva vida. També valoren les pròpies virtuts, reconeixen les seves limitacions i se senten capaços i amb recursos per afrontar dificultats i aconseguir objectius. A més, accepten els seus errors i n’aprenen, d’ells, prenen la iniciativa en les relacions amb els altres, i són autònoms i creatius. Una bona autoestima és útil per afrontar la vida amb seguretat i confiança. 

PAUTES PER A FOMENTAR UNA BONA AUTOESTIMA

– El vostre fill/a és una persona única, amb defectes i qualitats: accepteu-lo tal i com és, incondicionalment. 

–  Feu-li saber l’estimació que sentiu per ell/a.

– Feu un reforç positiu d’accions concretes i de forma proporcionada.

–  Elogieu-lo pel simple fet d’existir, no només per les seves actuacions i produccions.

– No exigiu de manera inflexible ni sigueu perfeccionistes; proporcioneu situacions que  pugui viure amb èxit.

– Doneu-li oportunitats perquè us pugui mostrar amb freqüència les seves habilitats (dibuixos, construccions…), tot mostrant interès pel que fa.

–  Sigueu específics en les crítiques i eviteu donar consells innecessaris, ja que a sota hi ha una crítica oculta.

–  Cal que eviteu la sobreprotecció i, en canvi, heu de fomentar la seva autonomia perquè se senti més segur de si mateix..

–  Ensenyeu-li que els errors formen part dels aprenentatges, també en el cas dels adults.

–  Assenyaleu el que és positiu i no només allò que és negatiu. 

– Confieu en les seves habilitats i doneu-li l’oportunitat de resoldre els conflictes per si sol.

–  Permeteu-li que expressi els seus sentiments i no li negueu el dret a sentir.

– Escolteu de manera activa, encara que els missatges us puguin semblar irrellevants.

–  No feu felicitacions negatives emprant un “però”, per exemple tot dient: “felicitats per la nota que has tret però encara podries millorar” (critica encoberta) i valoreu-li l’esforç.

I els enllaços que pensem que us poden resultar interessar són els que segueixen:

 El gran libro de los juegos, libre d’Àngels Navarro i Oriol Ripoll (en format PDF) que conté un amplíssim recull de jocs per a tota la família.

  • https://tinyurl.com/y99m3tccàudio de “El racó de pensar” (secció del programa El matí de Catalunya Ràdio) on David Fernàndez i Xavier Antich parlen de la “nova normalitat”.

Acabem aquesta edició de les aportacions del DPO amb la infografia elaborada per la Generalitat de Catalunya en relació a les fases del desconfinament. 

Benvolgudes famílies del Col.legi Sant Vicenç, des del DPO tornem a fer-vos arribar tot un seguit d’informacions que esperem que us siguin profitoses. Ànims i seguim endavant!

Recordeu que, cada setmana, la Maria Gallart (logopeda i MEE de l’escola) comparteix amb vosaltres un recull d’activitats logopèdiques adreçades a l’alumnat d’educació infantil i del cicle inicial sota el títol Coronalogopèdia, a les quals hi podeu accedir mitjançant l’enllaç inserit al missatge que rebeu via Telegram.

Per altra banda, tingueu en compte que la Pilar Díaz -psicòloga de l’equip- resta a la vostra disposició per atendre on line les consultes que li vulgueu fer. Seguint amb el tema tractat la setmana passada, en aquesta ocasió n’aprofundeix una mica més. 

L’autoestima és el valor que ens donem a nosaltres mateixos. Els infants amb una bona autoestima se senten estimats i acceptats per les persones importants de la seva vida. També valoren les pròpies virtuts, reconeixen les seves limitacions i se senten capaços i amb recursos per afrontar dificultats i aconseguir objectius. A més, accepten els seus errors i n’aprenen, d’ells, prenen la iniciativa en les relacions amb els altres, i són autònoms i creatius. Una bona autoestima és útil per afrontar la vida amb seguretat i confiança. 

PAUTES PER A FOMENTAR UNA BONA AUTOESTIMA

– El vostre fill/a és una persona única, amb defectes i qualitats: accepteu-lo tal i com és, incondicionalment. 

–  Feu-li saber l’estimació que sentiu per ell/a.

– Feu un reforç positiu d’accions concretes i de forma proporcionada.

–  Elogieu-lo pel simple fet d’existir, no només per les seves actuacions i produccions.

– No exigiu de manera inflexible ni sigueu perfeccionistes; proporcioneu situacions que  pugui viure amb èxit.

– Doneu-li oportunitats perquè us pugui mostrar amb freqüència les seves habilitats (dibuixos, construccions…), tot mostrant interès pel que fa.

–  Sigueu específics en les crítiques i eviteu donar consells innecessaris, ja que a sota hi ha una crítica oculta.

–  Cal que eviteu la sobreprotecció i, en canvi, heu de fomentar la seva autonomia perquè se senti més segur de si mateix..

–  Ensenyeu-li que els errors formen part dels aprenentatges, també en el cas dels adults.

–  Assenyaleu el que és positiu i no només allò que és negatiu. 

– Confieu en les seves habilitats i doneu-li l’oportunitat de resoldre els conflictes per si sol.

–  Permeteu-li que expressi els seus sentiments i no li negueu el dret a sentir.

– Escolteu de manera activa, encara que els missatges us puguin semblar irrellevants.

–  No feu felicitacions negatives emprant un “però”, per exemple tot dient: “felicitats per la nota que has tret però encara podries millorar” (critica encoberta) i valoreu-li l’esforç.

I els enllaços que pensem que us poden resultar interessar són els que segueixen:

 El gran libro de los juegos, libre d’Àngels Navarro i Oriol Ripoll (en format PDF) que conté un amplíssim recull de jocs per a tota la família.

  • https://tinyurl.com/y99m3tccàudio de “El racó de pensar” (secció del programa El matí de Catalunya Ràdio) on David Fernàndez i Xavier Antich parlen de la “nova normalitat”.

Acabem aquesta edició de les aportacions del DPO amb la infografia elaborada per la Generalitat de Catalunya en relació a les fases del desconfinament.