Aportacions del DPO a la CORONACRISI (20/04 -26/04)

Aportacions del DPO a la CORONACRISI (14/04 -19/04)
14 d'abril de 2020
Un pas més en innovació
21 d'abril de 2020
Aportacions del DPO a la CORONACRISI (14/04 -19/04)
14 d'abril de 2020
Un pas més en innovació
21 d'abril de 2020

Aportacions del DPO a la CORONACRISI (20/04 -26/04)

SETMANA 20-26/04/2020

Hola de nou, famílies del Col.legi Sant Vicenç! Ara que tot just comença un tercer trimestre força diferent i tot desitjant que tingueu bona salut, us encoratgem a llegir tot allò que des del DPO volem compartir amb vosaltres amb la idea que us pugui ser útil. Un cop més, una forta abraçada i molts ànims!

Recordeu que, cada setmana, la Maria Gallart (logopeda i MEE de l’escola) comparteix amb vosaltres un recull d’activitats logopèdiques adreçades a l’alumnat d’educació infantil i del cicle inicial sota el títol Coronalogopèdia, a les quals hi podeu accedir mitjançant l’enllaç inserit al missatge que rebeu via Telegram.

Per altra banda, tingueu en compte que la Pilar Díaz -psicòloga de l’equip- resta a la vostra disposició per atendre on line les consultes que li vulgueu fer. Precisament, ella us vol fer arribar les següents pautes:

Com s’ha d’informar respecte de la pandèmia provocada pel coronavirus i protegir el teu fill/a d’entre 4 i 10 anys?

El nen/a aprèn del que veu més que no pas d’allò que escolta. Allò que no s’explica, s’imagina i, de vegades, és pitjor perquè se sol recórrer a arguments fantasiosos per tal de compensar la manca d’informació.

Hem de vigilar quan conversem els adults i també protegir els infants de la informació que no poden interpretar correctament. Tanmateix, pare i mare podeu actuar com a filtre perquè els nens i nenes puguin arribar a entendre certes coses.

Els infants han de rebre informació adequada, adaptada a la seva capacitat d’enteniment i amb mitjans adients; es pot fer ús, per exemple, de dibuixos i contes.

Respecte de la pandèmia, cal parlar del tema amb els nens i nenes però sense saturar ni forçar, tot promovent un espai de confiança per a la comunicació. Els dos objectius a l’hora d’abordar la qüestió serien:

1. INFORMAR 

  • Els adults, cerqueu la informació de fonts oficials.
  • Demaneu als infants què saben i quins dubtes i temors relacionats amb el virus tenen per tal de conèixer quina informació errònia poden haver sentit o malinterpretat.
  • Aclariu als nens i nenes tots els dubtes que tinguin, de manera senzilla i amb calma i seguretat.
  • Sigueu sincers quant al fet que el coronavirus es contagia amb facilitat i, que, per tant, ens hem de protegir. 
  • Expliqueu-los els símptomes més freqüents de la malaltia: febre, tos i sensació de falta d’aire.
  • Informeu-los que la major part dels casos es recuperen sense cures especials, però també que són les persones grans les més vulnerables i les que més s’han de protegir.
  • Transmeteu seguretat i confiança als infants tot fent-los saber que hi ha molts professionals sanitaris que es dediquen a curar, estudiar el virus, reduir-ne els riscos que provoca i trobar-ne una vacuna.

2. PROTEGIR

  • Eduqueu-los en el coneixement de les mesures d’higiene que cal prendre.
  • Ensenyeu-los com, quan tossim o esternudem, ens hem de tapar la boca i el nas.
  • Expliqueu-los que cal evitar el contacte físic amb els altres, de moment (i que això serà només per un temps limitat).

Aquesta setmana us convidem a donar un cop d’ull als següents recursos: 

  • https://tinyurl.com/vcxtmn9 document PDF d’ADN Girona (centre d’intervenció especialitzat en Trastorns de l’Espectre Autista (#TEA) i altres trastorns del desenvolupament) amb força idees d’activitats per a fer a casa amb tots els nens i nenes (no només els afectats amb TEA!) durant el confinament.

I, per acabar, volem compartir amb vosaltres una imatge publicada a Instagram per Atención diversidad plena d’optimisme i força, molt necessaris aquests dies. Ànims, tot anirà bé i ens en sortirem plegats!