Hola de nou, famílies del Col.legi Sant Vicenç! Amb força optimisme atès que sembla que la situació va millorant després de tantes setmanes de confinament de petits i grans, des del DPO continuem amb la nostra tasca informativa i divulgativa setmanal. Ànims i endavant!
Recordeu que, cada setmana, la Maria Gallart (logopeda i MEE de l’escola) comparteix amb vosaltres un recull d’activitats logopèdiques adreçades a l’alumnat d’educació infantil i del cicle inicial sota el títol Coronalogopèdia, a les quals hi podeu accedir mitjançant l’enllaç inserit al missatge que rebeu via Telegram.
Per altra banda, tingueu en compte que la Pilar Díaz -psicòloga de l’equip- resta a la vostra disposició per atendre on line les consultes que li vulgueu fer. De moment, us fa uns comentaris en relació al tema dels hàbits (1a part):
ELS HÀBITS
Què són els hàbits?
Són comportaments apresos que es repeteixen al llarg del temps, és a dir, costums que s’estableixen per reiteració, com a conseqüència de límits interioritzats.
Per a què serveixen?
– Per a progressar en el procés de maduració afectiva i intel·lectual i per afavorir l’adaptació a l’entorn i, en el cas de l’escola, preparar els infants per a l’adquisició dels aprenentatges i la interacció amb els altres.
– Per afrontar els problemes en relació als aprenentatges escolars que els nens i les nenes hauran de resoldre per ells mateixos tot fent ús dels seus propis recursos.
– Per a desenvolupar l’autonomia dels infants i la seva independència envers els adults.
– En l’àmbit personal, per tenir cura de d’ells mateixos i saber utilitzar de forma correcta els objectes del seu entorn.
– En l’àmbit social, per a fomentar la cooperació i millorar la convivència amb els altres.
Com s’ensenyen?
Els infants, en un primer moment, acaten les directrius dels seus pares a casa i, més endavant, les dels mestres en el context escolar.
És important que els pares i les mares doneu exemple d’allò que voleu ensenyar, que les demandes que feu als vostres fills/es siguin estables en el temps i que les hagueu acordat prèviament entre vosaltres.
Consells per a l’adquisició dels hàbits:
– Dediqueu-hi el temps necessari amb paciència, constància i fermesa.
– Accepteu la individualitat del vostre fill/a i respecteu el seu ritme d’aprenentatge.
– Feu demandes adequades en funció de l’edat de l’infant.
– Proposeu-vos en primer lloc petits objectius i valoreu-los.
– Actueu amb coherència: vosaltres sou un model a seguir.
– Parleu i acordeu amb els mestres els hàbits a treballar amb els infants tant a casa com a l’escola per tal que siguin els mateixos. Això és especialment important en el cas dels nens i nenes d’Educació infantil atès que aquesta és una etapa transcendental per a l’adquisició dels hàbits.
A continuació i com sempre, aquí us deixem un llistat d’enllaços mitjançant els quals podreu accedir a temes interessants:
I, per finalitzar, unes paraules i una il.lustració de Juanjo Fernández Sola, consultor pedagògic que ens ha deleitat en vàries ocasions amb les seves xerrades a la nostra escola i a qui podeu seguir tant a les xarxes socials com als mitjans de comunicació: