Aportacions del DPO a la CORONACRISI (1/06 -5/06)

Pla d’obertura de l’escola en FASE 2
27 de Maig de 2020
Aportacions del DPO a la CORONACRISI (8/06 -12/06)
6 de Juny de 2020

Aportacions del DPO a la CORONACRISI (1/06 -5/06)

Hola de nou, famílies del Col.legi Sant Vicenç! Amb força optimisme atès que sembla que la situació va millorant després de tantes setmanes de confinament de petits i grans, des del DPO continuem amb la nostra tasca informativa i divulgativa setmanal. Ànims i endavant!

Recordeu que, cada setmana, la Maria Gallart (logopeda i MEE de l’escola) comparteix amb vosaltres un recull d’activitats logopèdiques adreçades a l’alumnat d’educació infantil i del cicle inicial sota el títol Coronalogopèdia, a les quals hi podeu accedir mitjançant l’enllaç inserit al missatge que rebeu via Telegram.

Per altra banda, tingueu en compte que la Pilar Díaz -psicòloga de l’equip- resta a la vostra disposició per atendre on line les consultes que li vulgueu fer. De moment, us fa uns comentaris en relació al tema dels hàbits (1a part): 

ELS HÀBITS

Què són els hàbits?

Són comportaments apresos que es repeteixen al llarg del temps, és a dir, costums que s’estableixen per reiteració, com a conseqüència de límits interioritzats.

Per a què serveixen?

– Per a progressar en el procés de maduració afectiva i intel·lectual i per afavorir l’adaptació a l’entorn i, en el cas de l’escola, preparar  els infants per a l’adquisició dels aprenentatges i la interacció amb els altres.

– Per afrontar els problemes en relació als aprenentatges escolars que els nens i les nenes hauran de resoldre per ells mateixos tot fent ús dels seus propis recursos.

– Per a desenvolupar l’autonomia dels infants i la seva independència envers els adults.

– En l’àmbit personal, per tenir cura de d’ells mateixos i saber utilitzar de forma correcta els objectes del seu entorn. 

– En l’àmbit social, per a fomentar la cooperació i millorar la convivència amb els altres.

Com s’ensenyen?

Els infants, en un primer moment, acaten les directrius dels seus pares a casa i, més endavant, les dels mestres en el context escolar.

És important que els pares i les mares doneu exemple d’allò que voleu ensenyar, que les demandes que feu als vostres fills/es siguin estables en el temps i que les hagueu acordat prèviament entre vosaltres.

Consells per a  l’adquisició dels hàbits:

– Dediqueu-hi el temps necessari amb paciència, constància i fermesa.

– Accepteu la individualitat del vostre fill/a i respecteu el seu ritme d’aprenentatge.

– Feu demandes adequades en funció de l’edat de l’infant.

– Proposeu-vos en primer lloc petits objectius i valoreu-los.

– Actueu amb coherència: vosaltres sou un model a seguir.  

– Parleu i acordeu amb els mestres els hàbits a treballar amb els infants tant a casa com a l’escola per tal que siguin els mateixos. Això és especialment important en el cas dels nens i nenes d’Educació infantil atès que aquesta és una etapa transcendental per a l’adquisició dels hàbits.

A continuació i com sempre, aquí us deixem un llistat d’enllaços mitjançant els quals podreu accedir a temes interessants:

  • https://tinyurl.com/y76xo73harticle d’Eva Millet a La Vanguàrdia en el qual es parla de la vital importància del contacte dels nens i nenes amb la natura per al seu benestar.
  • https://tinyurl.com/yaennt2rrecomanacions de l’Hospital Sant Joan de Déu en relació a les mesures que cal prendre per tal d’evitar el contagi del coronavirus ara que es van succeïnt les fases de la desescalada.
  • https://tinyurl.com/y7cltou5més recomanacions, en aquest cas per a l’acompanyament dels infants en el procés de desconfinament.
  • https://www.usestrimemfest.cat/informació al voltant del 1r Festival de Música Familiar en Streaming de Catalunya amb quatre concerts que se celebraran els dies 6, 7, 13 i 14 de juny a les 18h.

I, per finalitzar, unes paraules i una il.lustració de Juanjo Fernández Sola, consultor pedagògic que ens ha deleitat en vàries ocasions amb les seves xerrades a la nostra escola i a qui podeu seguir tant a les xarxes socials com als mitjans de comunicació: