Aportacions del DPO a la CORONACRISI (23-29 de març)

Col·legi Sant Vicenç
SUSPESA Jornada de Portes Obertes
11 de març de 2020
#ensquedemacasa
27 de març de 2020
Col·legi Sant Vicenç
SUSPESA Jornada de Portes Obertes
11 de març de 2020
#ensquedemacasa
27 de març de 2020

Aportacions del DPO a la CORONACRISI (23-29 de març)

SETMANA 23-29/03/2020

Des del Departament Psicopedagògic i d’Orientació (DPO) de l’escola volem donar-vos suport i aportar el nostre granet de sorra a l’hora de fer més passables aquests dies d’obligat confinament a casa que tots i totes estem vivint. Amb aquest objectiu, procurarem anar-vos facilitant informacions, eines i recursos que esperem que siguin del vostre interès i utilitat sobretot en relació amb l’afrontament del dia a dia amb els vostres fills i filles. 

Gràcies per la vostra atenció, ànims i endavant!

Comencem tot informant-vos que el proper dimecres 25 de març de 19h a 21h Integratek ofereix un seminari on line gratuït (prèvia inscripció) titulat Manual de supervivencia para padres e hijos i que anirà a càrrec dels psicòlegs Helena Alvarado i Mauro Bólmida. Us deixem l’enllaç perquè pugueu accedir a tota la informació i al formulari d’inscripció:

https://integratek.es/manual-de-supervivencia-para-padres-e-hijos-seminario-online-gratuito/?utm_source=Integratek&utm_campaign=8a63ac07b5-EMAIL_CAMPAIGN_2020_03_22_12_35&utm_medium=email&utm_term=0_27c40fe029-8a63ac07b5-107431465&goal=0_27c40fe029-8a63ac07b5-107431465&mc_cid=8a63ac07b5&mc_eid=8f65fb3adb

        I, en la mateixa línia, us donem unes petites pautes que us poden servir per afrontar aquesta situació complicada i capgirar-la tot fent-la més fàcil i suportable, sobretot per als vostres fills i filles:

  • Anticipar les tasques i activitats del dia amb una planificació flexible, clara i escrita i col·locada en un lloc ben visible.
  • Especificar al nen/a què esperem en cada moment d’ell/a, així com quines conseqüències positives o negatives podrà tenir una conducta concreta.
  • Establir una rutina diària amb petites estones d’activitats diverses (estudi, joc, plàstica, exercici físic, etc.), de tasques de responsabilitats (plegar roba, parar la taula, etc.) i de descans.
  • Alternar activitats de més concentració i tranquil.les amb d’altres de menys atenció i dinàmiques.
  • Potenciar que els nens/es escullin entre diverses opcions allò que volen fer (segons les possibilitats que hi hagi).
  • Afavorir que els infants aprenguin hàbits d’organització domèstica (desar la roba bruta i fer-se el llit, entre d’altres).
  • Mirar de preveure l’aparició de conductes inapropiades tot observant allò que passa abans de cadascuna d’elles (quina és la causa que les provoca) i pensar en quines respostes caldrà donar-hi en conseqüència.
  • En cas que apareguin, ignorar les petites males conductes però sancionar aquelles que són greus de manera immediata. En aquest darrer cas, és millor ser clar tot explicant què és el que està malament i aplicar una conseqüència lògica, més que no pas intentar fer una reflexió que als menuts se’ls pot fer feixuga i incomprensible; també és important oferir una conducta alternativa a aquella inapropiada i ajudar-los a portar-la a la pràctica.
  • Evitar comentaris negatius i buscar sempre la manera de fer créixer els nens/es; en lloc de dir “això no ho saps fer” se’ls pot animar a seguir-ho intentant perquè segur que ho acabaran aconseguint.
  • Tenir paciència o buscar-la quan es perd en moments de més neguit per tal de poder seguir endavant. 
  • Mantenir una comunicació fluïda entre els membres de la família, tot fent possible arribar a acords entre tots/es plegats.
  • Permetre un ritme de la vida diària més lent i tranquil que no pas en condicions “normals”.

Departament Psicopedagògic i d’Orientació