Fundació Educativa Esteve Casals

Extraescolar de futbol sala, ens visitarà Jordi Torras
14 de novembre de 2010
Organigrama
14 de novembre de 2012
Extraescolar de futbol sala, ens visitarà Jordi Torras
14 de novembre de 2010
Organigrama
14 de novembre de 2012

Fundació Educativa Esteve Casals

INFORMACIÓ FUNDACIÓ (I)

En la assemblea de l’Associació Catòlica de Pares de Família celebrada el 21 de novembre de 2011 es va acordar que la Junta de Pares s’encarregaria de formar un equip de treball -anomenat Comissió per a la Fundació – que es responsabilitzés d’impulsar la creació de la fundació i informés la comunitat educativa, mitjançant la pàgina web del centre, dels aspectes estudiats i dels acords presos.

Durant aquest temps s’ha constituït l’equip de treball encarregat de dur a terme aquesta tasca, que s’ha reunit quatre vegades. En aquestes reunions s’ha tractat el tema de l’organització dels cinc àmbits de gestió de l’escola (govern, serveis, recursos humans, curricular i administratiu), la distribució de les funcions entre els diferents òrgans de govern col·legiats, com també els mitjans de comunicació que s’haurien d’establir entre aquests per tal que l’organització de l’escola millorés i fos més eficient.

Els òrgans de govern col·legiats de l’escola serien: el Patronat de la Fundació, l’Associació de Mares i Pares , el Consell Escolar, l’Equip Titular, l’Equip Directiu, el Claustre de Professors i la Comissió de Caràcter Propi i Projecte Educatiu. Les funcions de cadascun dels òrgans de govern queden definides en els estatuts de la Fundació, de l’AMPA, en el Reglament de règim interior del centre i en la normativa vigent.

El Patronat, que assumeix les funcions de titular de la fundació, és el responsable del manteniment del Caràcter propi de l’escola (CP) i d’impulsar i aprovar el Projecte educatiu del centre (PEC). Aquest òrgan podrà delegar en alguns membres de la comunitat educativa i/o del Patronat el seguiment i l’aplicació del PEC i del CP a l’escola. Aquests membres formaran la Comissió de CP i PEC i s’encarregaran d’impulsar i avaluar la implantació del PEC a partir de l’estudi del context escolar, la normativa vigent i els objectius preferents del PEC. El Patronat es reunirà, com a mínim, un cop al trimestre. La composició i funcions dels membres del Patronat quedaran especificades en els estatuts de la Fundació.

L’Associació de Mares i Pares (AMPA) és la responsable principal de l’àmbit de serveis de l’escola i vetllarà, mitjançant les seves comissions, pel funcionament diari del col·legi. L’Associació durà a terme les seves funcions mitjançant les comissions de: menjador, acollida, manteniment, casal d’estiu, reciclatge de llibres, extraescolars, actes festius i comissions ad hoc. L’AMPA es reunirà com a mínim un cop al mes. La composició i funcions dels membres de l’AMPA queden definides en els seus estatuts. Alguns membres de l’AMPA podran formar part del Patronat, la qual cosa facilitarà una comunicació directa entre ambdós òrgans de govern.

L’Equip Titular del centre és l’òrgan en el qual el Patronat delega la direcció general de l’escola. Està format pel director del col·legi i un patró que serà escollit per la resta de membres del Patronat. Aquest patró serà el representant de la titularitat del centre. Sempre que es consideri necessari, l’Equip Titular convocarà l’administrador del centre, que en tot cas exercirà una funció d’assessorament d’aquest òrgan de govern. L’Equip Titular es reunirà com a mínim un cop a la setmana i les seves funcions es definiran en el Reglament de règim Interior del centre. Els diferents responsables de les comissions de l’AMPA i el personal d’administració informaran setmanalment els membres de l’Equip Titular dels aspectes que siguin susceptibles de ser gestionats per aquest. El director del centre formarà part del Patronat, i, atès que el representant de la titularitat és també membre de l’AMPA i patró, s’estableix una comunicació directa entre els tres òrgans de govern.

L’Equip Directiu del centre és l’òrgan responsable de la gestió de l’àmbit curricular i/o acadèmic del col·legi. Està format pel director del centre, els caps d’estudi d’educació infantil i educació primària i la responsable del Departament Psicopedagògic. L’Equip Directiu es reunirà com a mínim cada quinze dies i les seves funcions quedaran fixades en el Reglament de Règim Interior del centre. Els coordinadors dels diferents cicles i/o etapes, els membres de l’equip psicopedagògic i el personal d’administració informaran setmanalment els membres de l’Equip Directiu dels aspectes que siguin susceptibles de ser gestionats per aquest. Atès que el director del centre formarà part de l’Equip Titular i l’Equip Directiu, s’estableix una comunicació directa entre aquest òrgan i la resta a través del director.

El Consell Escolar té la composició i funcions que la normativa vigent estableix, i manté una comunicació directa amb la resta d’òrgans a través del director i els membres de l’AMPA que formen part del Consell Escolar i dels altres òrgans de govern.

El Claustre de Professors té la composició i funcions establertes en la normativa vigent i en el Reglament de règim Interior del centre. Manté una comunicació directa amb la resta d’òrgans de govern i de gestió del centre mitjançant els seus representants en l’Equip Directiu.

Amb aquesta organització del òrgans de govern, creiem que l’escola podrà assolir una gestió eficaç, participativa, propera a la realitat i a les necessitats del centre en tots els seus àmbits; alhora, s’impulsarà l’elaboració i aplicació d’un projecte educatiu inspirat en el Caràcter propi del centre, el context escolar i la normativa vigent.

A continuació es mostra un esquema-resum amb els diferents òrgans de govern del col·legi i els seus àmbits d’actuació principals:

Fundacio

—————-
Pujar amunt

INFORMACIÓ FUNDACIÓ (II): COMPOSICIÓ DEL PATRONAT

El Patronat és l’òrgan de govern i d’administració de la Fundació, representa la titularitat del centre i gestiona i assumeix totes les facultats i funcions necessàries per a la consecució dels fins fundacionals. El primer Patronat serà escollit íntegrament pels membres fundadors (ACPF).

El Patronat és un òrgan col·legiat integrat per persones físiques o jurídiques i constituït per 9 membres, que seran:

President. El càrrec de president serà escollit per la resta de membres del Patronat amb una majoria de 2/3. Podrà ocupar aquest càrrec qualsevol membre del Patronat excepte els patrons previstos en els números 2, 3, 5 i 8.
El rector de la parròquia de Sant Vicenç Màrtir o una persona vinculada a la parròquia que el rector designi.
El director o la directora pedagògic/a del Col·legi Sant Vicenç.
El president o la presidenta de l’AMPA. Si aquest/a fos escollit president/a, el seu lloc seria ocupat pel vicepresident o vicepresidenta de l’AMPA.
Tresorer. Serà un membre de l’AMPA o una persona amb el perfil professional adient per a exercir aquest càrrec, sempre que no sigui una persona que estigui remunerada per l’escola. Serà escollit pel Patronat amb una majoria de 2/3.
Un membre de la Junta de l’AMPA. Serà escollit per la resta dels membres de la Junta de l’AMPA amb una majoria de 2/3.
Un membre de l’AMPA. Serà escollit per la resta dels membres de la Junta de l’AMPA amb una majoria de 2/3.
Un mestre o una mestra del Claustre de Professors o un membre del personal no docent del Col·legi Sant Vicenç amb una antiguitat mínima de dos anys. Serà escollit pel personal docent i no docent del Col·legi Sant Vicenç amb una majoria de 2/3.
Un pare o una mare d’un/a exalumne/a o un/a exmestre/a del Col·legi Sant Vicenç. Serà escollit pels membres del Patronat amb una majoria de 2/3.
El secretari del Patronat serà un patró escollit pels membres del Patronat amb una majoria de 2/3. Podrà ocupar aquest càrrec qualsevol membre del Patronat excepte els patrons previstos en els números 1, 3 i 5.

—————-
Pujar amunt

INFORMACIÓ FUNDACIÓ (III): FINALITATS DE LA FUNDACIÓ I ACTIVITATS

FINALITATS FUNDACIONALS

Les finalitats d’interès general de la Fundació són:

a) L’ensenyament i la investigació en tots els seus nivells, graus i modalitats previstos en les lleis educatives d’àmbit estatal o autonòmic.
b) La creació, direcció, gestió, administració, manteniment i explotació dels corresponents centres.
c) La formació integral dels alumnes d’acord amb una concepció cristiana de la persona, la vida i el món, que els prepara per a la transformació i millora de la societat.
d) L’ensenyament de la religió catòlica, que, d’acord amb els seus principis, ajudi els alumnes a trobar les respostes als grans interrogants existencials que l’ésser humà es planteja.
e) La col·laboració responsable i la solidaritat des d’aquells valors que fan la nostra societat més humana i justa.
f) La defensa dels drets de la família com a institució bàsica de la nostra societat.
g) La promoció del coneixement de la llengua i la cultura catalana, com també la integració a Catalunya de les persones vingudes d’altres llocs, respectant la seva pròpia cultura.

També correspon a la finalitat fundacional la promoció, organització o realització de diverses activitats relacionades amb l’educació, com ara conferències, seminaris, cursos, publicacions, premis, formació del professorat o concessió de beques o ajuts a alumnes, entre d’altres.

ACTIVITATS

Per a la consecució dels fins fundacionals, la Fundació desenvolupa les activitats que el Patronat considera necessàries directament i/o en col·laboració amb altres entitats, institucions o persones, d’acord amb el que estableix la normativa sobre fundacions. En concret, a fi de dur a terme la finalitat fundacional, la Fundació desenvolupa les activitats que, sense ànim exhaustiu, s’enumeren a continuació:

a) Mantenir, administrar i gestionar el Col·legi Sant Vicenç com a centre d’ensenyament on es duu a terme essencialment la seva activitat.
b) Desenvolupar activitats educatives, acadèmiques, culturals, lúdiques i esportives, com també qualsevol altra dirigida a la consecució dels fins abans exposats.
c) Participar en projectes, o fins i tot elaborar-ne, en especial de promoció educativa o de qualsevol naturalesa, adreçats a l’acompliment dels seus fins.

Les activitats relacionades amb els fins fundacionals s’han de dur a terme segons les normes que les regulen específicament, mitjançant l’obtenció, si escau, dels permisos o llicències pertinents.

La Fundació podrà realitzar les seves activitats bé directament, bé mitjançant la promoció, constitució o col·laboració amb altres entitats de naturalesa associativa, fundacional i societària, o bé amb corporacions o fundacions de l’Església Catòlica. Igualment, podrà participar o col·laborar en el desenvolupament de les activitats d’altres entitats, organismes, institucions o persones de qualsevol classe, físiques o jurídiques, que en certa manera puguin servir als fins que persegueix.

—————-
Pujar amunt