Dos temps diferenciats dins del mateix espai

El temps de dinar és un moment en què els infants aprenen hàbits alimentaris, higiènics i de relació social amb un enfocament educatiu. Per aquest motiu tenim especial cura en la creació dels menús i dels projectes educatius que treballem.

El temps de lleure és un moment en què assegurem l‘esbarjo i el descans dels infants mitjançant la relació i les activitats lúdiques dirigides pels monitors i monitores, seguint el projecte educatiu del temps del migdia

Objectius educatius

• Conèixer els aspectes culturals i socials de l'acte de menjar.
• Acostumar-se a menjar de tot, a tolerar tots els sabors i totes les preparacions.
• Adquirir hàbits d'higiene personal i col·lectiva.
• Adquirir hàbits de comportament social.
• Adquirir hàbits d'ordre i neteja de l'entorn.
• Desenvolupar actituds de respecte amb els companys/es, els educadors/es i la resta del personal servei.
• Desenvolupar actituds de respecte pel menjar, el menjador i els materials.
• Desenvolupar l'autocontrol del mateix estat físic i anímic, i l'autonomia en general.
• Assumir les responsabilitats personals i grupals en relació amb les obligacions del temps del migdia.
• Potenciar la iniciativa i participació activa dels nens i nenes.

Estima! Una proposta per celebrar la vida!

La proposta educativa Estima, iniciada durant el curs 2023-2024, té com a objectiu desenvolupar les competències socioemocionals dels infants i joves perquè aprenguin a establir una relació de benestar i creixement amb ells mateixos, amb les altres persones i amb l’entorn. També busca crear una comunitat més empàtica, col·laborativa i conscient de les necessitats de tothom.

Una aventura emocionant!, és el fil conductor de les activitats i reptes per als nens i nenes de 3 a 12 anys. De la mà de la Lluna, el Roc i la Rajae ens endinsarem en la gran aventura de descobrir què necessitem i què podem fer per contribuir a sentir-nos bé i fer sentir bé als qui tenim a prop.

Enguany, s’ha afegit una nova proposta, El valor de la gratitud!, que ens permetrà explorar com el reconeixement i l’apreciació de les experiències diàries poden contribuir a una vida més satisfactòria.