En el temps de lleure, es realitzen dos dies de jocs dirigits/taller a la setmana (dimarts i dijous) i, mensualment, es fan assemblees per valorar amb els nens/es el temps del migdia. (propostes, suggeriments...). Per a la dinamització de pati, hi ha zones lliures on es podran barrejar grups i edats diferents (pati lliure).
I4 i I5
Dilluns, dimecres i divendres acostumem a fer joc lliure. L’Infant aprèn a gestionar el seu temps i escollir el tipo de joc. Tenen al seu abast tot tipus de joc i joguines (cotxes, camions, ninos i nines, cuineta, sorral, tobogan…)
Els dimarts i els dijous fem activitats dirigides sempre respectant la participació de cada infant. Els objectius principals són: treballar la psicomotricitat, el respecte entre infants i monitores, la cooperació.
També treballem les festes populars i el projecte educatiu. Aquest any iniciem el projecte “Menjar canvia el món”, però no deixem de treballar “La Carlota s’enCORatja”, “La colla enCORatjada”, “NuSOS” (projectes anteriors on es treballa el respecte, la inclusió, els Drets Humans, la diversitat …)
De 1r a 6è
En el temps de lleure, es realitzen dos dies de jocs dirigits/taller a la setmana (dimarts i dijous) i, mensualment, es fan assemblees per valorar amb els nens/es el temps del migdia. (propostes, suggeriments...). Per a la dinamització de pati, tot l’alumnat pot estar a la part del pati que més li agradi i acompanyat amb els infants que ells triïn. Mantindrem però, els dimarts i dijous com a dia d’activitat amb grup classe on serà la monitora qui dirigeixi una part de l’estona d’esbarjo. Els infants de forma lliure i segons el que els hi vingui de gust fer, poden escollir participar o no aquell dia, però hauran de respectar als companys que si facin l’activitat.
Els dijous és el dia sense pilota i es valora que els infants aprenguin a jugar a altres jocs que no sigui només futbol, joc que s’ha observat que és font de conflictes. Per aquest motiu es preparen activitats dirigides amb i sense pilota, per tal oferir opcions que els agradi i puguin repetir en altres moments.
També treballem les festes populars i el projecte educatiu. Aquest any seguim amb el projecte “Menjar canvia el món”, però no deixem de treballar “La Carlota s’enCORatja”, “La colla enCORatjada”, “NuSOS” (projectes anteriors on es treballa el respecte, la inclusió, els Drets Humans, la diversitat …)